Бид оношлогооны шинэ техник, технологи нэвтрүүлж, шинжилгээ оношлогооны үр дүнг сайжруулахыг байнга хичээж ажилладаг.
+ (976) 11 354396
info@onoshmed.mn

Шинэ мэдээлэл

Title Image

Мэдээ

Сүүлийн үед эмч нар цусны даралт ихсэлттэй хүмүүст даралт тогтворжуулах эмийн эмчилгээтэй хамт тусгай хоолны дэглэм баримтлахыг зөвлөдөг болсон. Энэхүү хооллолтын дэглэмийг DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) буюу даралт ихсэлтийг бууруулах хоолны дэглэм гэж нэрлэдэг. DASH дэглэм тун энгийн бөгөөд, дараах үндсэн зарчимд суурилдаг: Жимс, хүнсний ногоо, тослог багатай сүү, сүүн бүтээгдэхүүний хэрэглээг нэмэгдүүлэх, Ханасан өөх тос, холестерол, транс тос агуулсан хүнсний бүтээгдэхүүний хэрэглээг багасгах, Бүхэл үрийн бүтээгдэхүүн, загас, тахиа, самар түлхүү идэх, Давс, чихэр, чихэрлэг ундаа, улаан махны хэрэглээг хязгаарлах Судалгаагаар DASH хоолны дэглэм баримталсан хүмүүсийн цусны даралт 2 долоо хоногийн дотор буурдгийг тогтоожээ. DASH дэглэмийн өөр нэг хувилбар нь өдөрт хэрэглэх давсны хэмжээг 1,500

Гар утасны хэрэглээгээ хязгаарлах хэрэгтэй юу? Сүүлийн үеийн ухаалаг гар утаснуудад зориулсан өөрийн хэрэглээгээ хянадаг аппликейшнууд олон төрлийн сонголттой бий болжээ. Эдгээр аппликейшнууд нь та өдөрт гар утсаа ямар хугацаагаар ашиглаж байгаа, аль аппликейшнд хэдэн минут зарцуулж байгааг ялгаж тооцдог. Ихэнх хүмүүс өөрөө ч мэдэлгүй багагүй цагийг гар утсаа ашиглаж өнгөрүүлдэг. Хэрэглээгээ хяналттай болгож, зарцуулж байгаа хугацаагаа мэдсэнээр та зуршлаа өөрчлөх талаар шийдвэр гаргаж магадгүй. Утасны хонх, дохиоллыг унтраах Зурвас, цахим шуудан, нийгмийн сүлжээний шинэ мэдээллүүд ирэх бүрт утасны хонх дуугардаггүй бол утсаа тэр бүр шүүрч аваад байхгүй. Нийгмийн сүлжээгээр авдаг ихэнх мэдээллүүд тэр бүр ач холбогдолтой байдаггүйгээс гадна, тухайн мэдээллийг ирсэн даруйд унших шаардлага бараг л үгүй. Харин ч та үе үе

Өдөр бүр хангалттай хэмжээний цэвэр ус уух нь бидний эрүүл мэндэд нэн чухал үүрэгтэй. Ихэнх хүмүүс усны эрүүл мэндийн ашиг тусыг мэддэг ч, шингэний дутагдал нь бие махбодид ямар хор уршигтайг тэр бүр мэддэггүй. Хүний биеийн 65 хувийг ус эзлэх бөгөөд бодисын солилцоо, цусны эргэлт, бие махбодиос хорт бодис гадагшлах, биеийн дулааны зохицуулга гэх мэт физиологийн нэн чухал үйл явц, биохимийн урвалд оролцдог. Бие дэх нийт усны 1-2 хувийг алдахад ам цангах мэдрэмж төрдөг бөгөөд энэ үед бие махбодь аль хэдийн шингэний дутагдлын эхний үе шатанд орсон байдаг. Улмаар өлсөх, ялангуяа чихэрлэг зүйл идэх хүсэл төрөх нь шингэний дутагдлын шинж тэмдэг юм. Иймд өлссөн үедээ нэн

1. Дотоод орчны агаарын чанар Гадаа нарлаг сайхан өдөр байсан ч, салхитай, тоосжилт ихтэй үед дотоод орчны агаараа хамгаалахын тулд хаалга, цонхоо хаасан нь дээр. Цонхондоо тоос, шорооны хамгаалалтын шүүлтүүр бүхий тор байрлуулах, эсвэл агаар цэвэршүүлэгчийг хавар, зуны улиралд ч хэрэглэдэг байх нь зүйтэй. 2. Угааж хэвших Гэрийнхээ босгыг давах бүртээ гадаад орчноос ямар нэг хэмжээгээр тоос, шороо авч орж байгаа. Гадуур явах үед бидний хувцас, гутал, үс, арьсанд тоос, шорооны жижиг ширхгүүд наалдсаар байдаг. Гэртээ орж ирсэн даруйдаа гутлаа тайлж, үүдний хэсэгт үлдээх, хувцсаа сольж, гараа угаах, шүршүүрт орох зэрэг энгийн алхмуудыг хийж заншвал гэрийнхээ дотоод орчны агаарыг цэвэр байлгаж, харшил үүсгэгчдээс сэргийлэх боломжтой. 3. Амны хаалт зүүх Амны хаалтыг

Урин дулаан хаврын улирал ирэхтэй зэрэгцэн байнга ядрах, эрч хүчгүй болсон мэт мэдрэмж төрөх нь хэвийн үзэгдэл үү? Хэдийгээр нас бол зөвхөн тоо гэдэг ч, нас ахихын хирээр эрч хүч буурах, ядрах, эрүүл мэнд муудах шинж тэмдэг илэрч байна уу? Ядарч сульдах нь аль ч насны хүмүүст тохиолдож болох ч, дунд нас өнгөрөхөд илүү мэдэрч эхэлдэг. Аз болоход энергийн түвшинг нэмэгдүүлж, эрч хүчийг сэргээдэг энгийн аргууд бий. Зарим нь насжилтын үйл явцыг ч удаашруулах үйлчлэлтэй. Энергийн банкаа хэрхэн дүүргэх талаар зөвлөгөөг хүргэе. 1. Эрүүл мэнддээ анхаарч, асуудлыг шийдвэрлэх Чихрийн шижин, зүрх судасны өвчин, артрит, цус цагадал, бамбай булчирхайн эмгэг, нойрон дунд амьсгал тасалдах зэрэг олон өвчний үед

Эмэгтэйчүүд эрэгтэйчүүдтэй харьцуулахад шээс-бэлгийн замын халдвараар өвчлөх эрсдэл өндөр байдаг. Мэргэжилтнүүдийн үзэж байгаагаар 2 эмэгтэй тутмын нэг нь амьдралынхаа туршид шээс-бэлгийн замын халдвар авах эрсдэлтэй бөгөөд олон эмэгтэйчүүд давтан өвчилж, зарим нь олон жилийн турш үргэлжилдэг. Шээс-бэлгийн замын халдвараас хэрхэн сэргийлэх, эмчлэх талаар дараах мэдээлэлтэй танилцана уу. Эмэгтэйчүүд шээс-бэлгийн замын халдвараар өвчлөх шалтгаан? Бие зассаны дараа гадна бэлэг эрхтэнээ урдаас хойш чиглэлтэй арчих нь шээс-бэлгийн замын халдвараас сэргийлэх энгийн бөгөөд эхний алхам. Учир нь давсагнаас шээс гадагшлуулах үүрэгтэй шээсний сүв нь анустай ойр байрладаг. Буруу чиглэлд арчсанаас бүдүүн гэдэсний нянгууд (жишээ нь E. coli) шээсний сүв рүү нэвтэрч халдвар авах нөхцөл бүрдэнэ. Нянгийн халдвар цааш даамжирч давсагт хүрэх бөгөөд зохих эмчилгээ

Овъёос Эслэгээр баялаг хүнсний бүтээгдэхүүн нь элэгний үйл ажиллагаанд сайнаар нөлөөлдөг. Овъёос бол өглөөний цайнд хамгийн тохирох сонголт яах аргагүй мөн. Овъёос нь хэвлийн таргалалт, илүүдэл жинг бууруулах замаар элэгний өвчнөөс сэргийлдэг. Өөх тостой, түргэн хоолноос татгалзъя Шарсан төмс, гамбургер, пицца зэрэг түргэн хоолнууд нь элэгний эрүүл мэндэд хортой. Ханасан өөх тос ихээр агуулсан хоол хүнс хэрэглэх нь элэгний хэвийн үйл ажиллагааг алдагдуулж, элэгний эрүүл мэндэд сөргөөр нөлөөлдөг. Урт хугацаанд энэ нь элэгний үрэвслийн шалтгаан болж, элэг хатуурах эмгэгт ч хүргэж болзошгүй. Иймд гадуур хооллох шаардлага гарсан үед эрүүл сонголт хийх талаар бодолцоорой. Брокколи Элгээ эрүүл байлгахыг хүсвэл олон төрлийн хүнсний ногоог хангалттай иддэг байх хэрэгтэй. Элэгний эрүүл мэндэд

Өлсөнө гэдэг нь таны бие махбодид хоол хүнс шаардлагатай байгааг илтгэдэг ба хангалттай хоол хүнс идсэний дараа энэ мэдрэмж алга болдог. Харин зарим хүмүүст хангалттай хоол идсэний дараа ч цадсан мэдрэмж төрөхгүй идсээр л байдаг. Ийм хүмүүс амьдралын хэв маяг болон хооллох дадлаа өөрчилснөөр өлсөх мэдрэмжээ бууруулах боломжтой. Гэсэн хэдий ч байнгын өлсөх мэдрэмж нь алга болохгүй, ямар нэгэн өвчин эмгэгийг шинж тэмдэг байдлаар илэрч байвал тохирсон эмчилгээ шаардлагатай байдаг. Өлсөх мэдрэмж байнга төрүүлдэг 17 шалтгааныг танилцуулж байна: 1. Хоолны дэглэм барих Илчлэг бага хоолны дэглэм барьдаг хүмүүст өлсөх мэдрэмж байнгын төрж байж болох юм. Хүний бие илчлэг багатай хоол хэрэглэснээр грелин

Орчин үед бүдүүн гэдсийг цэвэрлэх зориулалттай цай, төрөл бүрийн энзим, гэдэс угаах аппарат зэрэг олон бүтээгдэхүүн шинээр бий болсон. Бүдүүн гэдэсний цэвэрлэгээ эрүүл мэндэд үнэхээр тустай юу? Энэ талаар хийгдсэн шинжлэх ухааны судалгаа, эрдэм шинжилгээний ажил тун хомсдолтой. Гэдэс цэвэрлэх ихэнх аргууд нь нотолгоогүй бөгөөд зарим нь гаж нөлөө үзүүлэх талтай. Бүдүүн гэдсийг байгалийн аргаар цэвэрлэх боломжтой юу? Бүдүүн гэдэс цэвэрлэх үндсэн 2 арга бий. Нэг нь гэдэс цэвэрлэх зориулалттай ямар нэг бүтээгдэхүүн авч, гэрийн нөхцөлд өөрөө цэвэрлэх бол нөгөө нь мэргэжлийн эмчид хандаж, бүдүүн гэдсээ угаалгах арга юм. Гэдэс цэвэрлэх зориулалттай нунтаг болон шингэн бэлдмэл. Гэдэс цэвэрлэх зориулалттай ихэнх бэлдмэлийг ууж хэрэглэдэг. Заримыг нь шулуун гэдсээр хэрэглэх зориулалттай байдаг. Эдгээр бэлдмэлүүд

Өсвөр насанд амьдрал, сургууль, найз нөхөд, үерхэл, биед гарах өөрчлөлтүүд нэгэн зэрэг явагдсанаас зарим үед сэтгэлийн хөдөлгөөн тогтворгүй болох нь түгээмэл.  Сэтгэлийн хөдөлгөөн, мэдрэмж паркын галзуу хулгана мэт байх нь хэвийн үзэгдэл үү? эсвэл анхаарах ёстой зүйл үү? Өсвөр насныхан болон өсвөр насны хүүхэдтэй эцэг эхчүүд дараах асуултуудад анхаарал хандуулаарай: Өмнө нь хийх дуртай байсан зүйлээ хийхээ зогсоох. Сагсан бөмбөг, бүжиг, сургууль дээрх клуб гэх мэт. Зурагтаар дуртай сувгаа сольж үзэхээ больж, зугаатай санагддаг байсан зүйлүүд сонирхол татахаа больсон уу? Найз нөхөдтэйгөө цагийг өнгөрүүлэхээс зайлсхийж, ихэнх хугацааг ганцаараа өнгөрүүлдэг болсон уу? Сурлага муудаж, дүн буурсан уу? Эцэг эхтэйгээ маргалдах нь